Zanim jakikolwiek element trafi do klientów musi być odpowiednio przygotowany. Zwłaszcza jeśli ma spełniać rolę gadżetu reklamowego. Chodzi przede wszystkim o umieszczenie na nim niezbędnych elementów reklamowych, takich jak logo reklamodawcy, a także różne hasła promocyj ne i ewentualnie związana z nimi grafika. Wszystko to musi znaleźć się na gadżecie reklamowym, by mógł być on wręczany potencjalnym klientom jako wsparcie kampanii reklamowe. Oczywiście to co się na nim znajdzie uzależnione jest od rodzaju kampanii ramowej, a także wielkości samego przedmiotu. Jednym słowem każdy reklamodawca wszystko to musi brać pod uwagę jeśli chce stworzyć skuteczne wsparcie dla swojej akcji promocyjnej.Dlatego właśnie zanim odzież reklamowa trafi do grupy docelowej reklamy, najpierw musi zostać wyposażone w niezbędne promocyjne elementy. W takiej sytuacji najczęściej chodzi o nadruki, ewentualnie haftowane motywy. Wiele zależy również od rodzaju ubrania, który się wybierze na gadżet reklamowy. Jeśli będzie to koszulka, to mamy dość sporo powierzchni umożliwiającej zamieszczenie reklamy. Natomiast w przypadku chociażby czapki czy szalika tej powierzchni mamy już znacznie mniej.
Poza tym, to co odzież reklamowa będzie miała nadrukowane uzależnione jest także od tego, do kogo ma trafić taki gadżet. Wszak nieco inne nadruki będą chociażby dla kobiet czy mężczyzn, a inne dla dzieci czy młodzieży. W związku z tym grupę docelową koniecznie w takiej sytuacji należy brać pod uwagę. Na tej podstawie można ustalić nie tylko wygląd nadruku reklamowego, ale również rodzaj ubrania, a także jego kolorystykę, a nawet fason.
Mimo to, to właśnie Odzież reklamowa jest najbardziej popularnym gadżetem reklamowym, który chętniej przyjmuje większa część klientów. Dzięki takim gadżetom zwiększa się zatem szanse na zainteresowanie kampanią reklamową. Co jak najbardziej może przełożyć się na zwiększenie zysków poprzez zainteresowanie ofertą przez szersze grono potencjalnych klientów. Nie mniej jednak ubrania zawsze mogą wesprzeć kampanię reklamową. Dotyczy to nie tylko wręczania koszulek klientom, ale również ubranie pracowników sklepu.